Section outline

    • Esta obra se publica bajo una licencia Creative Commons License. Creative Commons License

    • OCW
      http://www.morguefile.com/archive/display/160225

      Esku- hartzeko proposamen metodologiko orokorrak bazterketa egoeretan [2013/12] [eus]

      Egileak:

      • Alonso Olea, Mª José
      • Alonso Saez, Israel
      • Martínez Dominguez, Begoña
      • Rekalde Rodríguez, Itziar

      UPV/EHU

    •  

      IRAKASGAIA

      Esku-hartzeko proposamen metodologiko orokorrak bazterketa egoeretan

      IKASTURTEA

      Bigarren lauhilabetekoa

      KREDITOAK

      6

      IRAKASLEAK: Josebe Alonso, Israel Alonso, Begoña Martínez eta Itziar Rekalde

      SAILA: Didaktika eta Eskola antolakuntza

         

       MODULUKO GAITASUNAK

      4C1. Esku hartzeko prozesuekin zerikusia duten gizarte eta hezkuntzako planifikazioaren, kudeaketaren eta ebaluazioaren oinarri teorikoak ezagutzea, eta baita arlo horri gizarte eta hezkuntzako ikerketek egindako ekarpenak ezagutzea ere.

      4C2 Hainbat ereduren arabera eta hainbat testuingururen funtzioaren arabera, beharrak zehaztea, esku hartzeko programak planifikatzea eta ebaluatzea, eta horretarako tresna egokiak erabiltzea, kode profesional etikoen errespetuan oinarrituta.

      4C3. Esku hartzeko testuinguru espezifikoei buruz eragin handiena duten prozedurak eta teknikak hautatzea, proposamen metodologikoak egiteko.

      4C4. Hezkuntzan ikerketa-ereduak bereiztea, eta horiek aplikatzetik sortzen den informazioa erabiltzea plangintzako, kudeaketako eta ebaluazioko lanak ebazteko, testuinguru errealetan.

      4C5. Gizarte eta hezkuntzako esku-hartzeak planifikatzeko, kudeatzeko eta ebaluatzeko baliabide teknologikoak erabiltzea, tresna bideratzaile eta malgu gisa ulertuta.

      4C6. Gizarte eta hezkuntzako gaiei buruzko ideiak, argumentuak eta abar ahoz komunikatzen jakitea, eskoletan bertan edo Web 2.0 erabilita, eta informazio hori txostenetan idaztea.

      4C7.* Moduluko ikasketa-jarduerak eta -lanak egiteko jarrera positiboa erakustea

       DIZIPLINARTEKO LANA

      Gaiaren edukiak, bere osotasunean, zerikusi zuzena dauka DILAN-ekin. Hala, irakasgaiaren lehenengo gaia baliagarria izango zaie "Oinarrizko printzipio metodologikoak" ataleko justifikazioa egiteko. Gainerako gaiek hainbat proposamen metodologikotara hurbilduko dituzte ikasleak (jolasean eta animazioan, bitartekaritzan, harreran eta babesean... oinarritutako metodologiak), lantalde bakoitzak, esku hartzeko bere programa finkatu duen moduaren arabera (arazoaren adierazpena nola ulertu duen) bere aukera metodologikoa egin dezan, modu informatu eta justifikatuan. Eta horri esker, gainera, “Aukeratutako proposamen metodologikoa” idazpuruari heldu ahal izango zaio. Horretarako, bat datozen jarduera batzuk aukeratu beharko dira, eta denboran izango duten segida logikoa adierazi beharko da; betiere, horiek behar bezala garatzeko eskura dauden eta beharrezkoak diren bitartekoak kontuan izanda.

  • IRAKASKUNTZA GIDA
    •  IKASGAIAREN GAITEGIA

      1. Gaia

      Alderdi orokorrak:

      ·   Oinarrizko kontzeptuak

      ·   Gizarte esku-hartze metodoen garapena

      ·   Gizarte esku-hartze metodoetako prozedura orokorra

      ·   Esku-hartze metodologikoetan fokapen inklusiboa

      2. Gaia

      Jokoan eta gizarte eta kultur animazioan oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak

      ·   Jokoa, aisia eta denbora librea. Oinarriak eta esku-hartzeko jokamoldeak

      ·   Gizarte eta kultur animazioa. Ezaugarriak eta faseak.

      3. Gaia

      Ikerkuntza-ekintza Parte-hartzailean (IEP) oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak

      ·   Ikerkuntza gizarte eta hezkuntza esku-hartze metodologia bezala. IEP-aren hastapenak. IEP-aren bitartez indibidualki eta sozialki ahalmena garatzeko prozesuak.

      4. Gaia

      Lankidetzan oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak

      ·   Ikaskuntza kooperatiboa: Hastapenak eta esku-hartze prozesuak.

      ·   Ikaskuntza dialogikoa. Hastapenak eta praktika dialogikoak.

      ·   Ikaskuntza eta Zerbitzu solidarioa. Hastapenak eta esku-hartze motak.

      5. Gaia

      Mediazioan oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak

      ·   Mediazioa oinarrizko garapenean gatazkei irtenbideak emateko proposamen metodologiko bezala hainbat testuinguruetan: familian, eskolan, komunitatean.

      6. Gaia

      Esklusio eta arrisku egoeretan inklusio ibilbideen sorkuntzarako proposamen metodologikoak  

      ·   Gizarte laguntza. Prebentzioa eta esku-hartzea.

      ·   Garapen komunitarioa.

      PROPOSAMEN METODOLOGIKOAK

      Lan proposamen honek duen oinarria zera da: ikaslea bere ikas- irakats prozesuaren protagonista nabarmena dela. Horretarako lan proposamenak ikaskuntza autonomoa eta independentearen alde egingo du. Guzti honek eskatzen du ikasleak har dezala papera aktiboa, eta hura garatzeko garrantzitsua da lankidetza prozesuak sortzea non solasaldiak, ikaskuntza eta ezagutzen eraikuntza oinarrizko elementuak dira.

      Irakasgaiak ikaskuntza aktiboa sustatuko du, eta horretarako ikaskuntza aktiboak barneratzen dituen hainbat estrategiak zabalduko dira, esaterako; azalpen teorikoak, irakurgaien azterketa kritikoa, kasuen azterketa, ariketa praktikoak …

  • GOMENDATURIKO IRAKURGAIAK
  • IKASTEKO MATERIALAK
    • 1. Gaia. Alderdi orokorrak. Ikaskuntzarako materialak ikusteko sakatu hemen.

      2. Gaia. Jokoan eta gizarte eta kultur animazioan oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak. Ikaskuntzarako materialak ikusteko sakatu hemen.

      3. Gaia. Ikerkuntza-ekintza Parte-hartzailean (IEP) oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak. Ikaskuntzarako materialak ikusteko sakatu hemen.

      4. Gaia. Lankidetzan oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak. Ikaskuntzarako materialak ikusteko sakatu hemen.

      5. Gaia. Mediazioan oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak. Ikaskuntzarako materialak ikusteko sakatu hemen.

      6. Gaia. Esklusio eta arrisku egoeretan inklusio ibilbideen sorkuntzarako proposamen metodologikoak. Ikaskuntzarako materialak ikusteko sakatu hemen.

  • BESTELAKO MATERIALAK
  • PRAKTIKAK, ARIKETAK ETA EKINTZAK
    • 1. Gaia. Alderdi orokorrak.

      Gai hau lantzeko bi zeregin ezberdinak proposatzen dizkizuegu: 1) Gomendaturiko irakurgaiak atalean ipinitako artikulu baten inguruko galderak. Erantzuteko sakatu hemen eta, 2) Arazo baten aurrean konponbideak aztertzen. Arazoa lantzeko sakatu hemen

      2. Gaia. Jokoan eta gizarte eta kultur animazioan oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak.

      Gai hau lantzeko bi zeregin ezberdinak proposatzen dizkizuegu: 1) Gomendaturiko irakurgaiak atalean ipinitako artikulu baten inguruko galderak. Erantzuteko sakatu hemen, eta 2) Kasu bati irtenbidea topatzen. Kasua lantzeko sakatu hemen.

      3. Gaia. Ikerkuntza-ekintza Parte-hartzailean (IEP) oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak.

      Gai hau lantzeko bi zeregin ezberdinak proposatzen dizkizuegu: 1) Gomendaturiko irakurgaiak atalean ipinitako artikulu baten inguruko galderak. Erantzuteko sakatu hemen, eta 2) Arazo baten aurrean konponbideak diseinatzen. Arazoa lantzeko sakatu hemen.

      4. Gaia. Lankidetzan oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak. 

      Zereginak egiteko sakatu hemen.

      5. Gaia. Mediazioan oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak. 

      Zereginak egiteko sakatu hemen.

      6. Gaia. Esklusio eta arrisku egoeretan inklusio ibilbideen sorkuntzarako proposamen metodologikoak.

      Zereginak egiteko sakatu hemen.

  • AUTOEBALUAZIO PROZEDURAK
    • 1. Gaia. Alderdi orokorrak. Autoebaluazio galderak erantzuteko sakatu hemen. ERANTZUNAK

      2. Gaia. Jokoan eta gizarte eta kultur animazioan oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak. Autoebaluazio galderak erantzuteko sakatu hemen. ERANTZUNAK

      3. Gaia. Ikerkuntza-ekintza Parte-hartzailean (IEP) oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak. Autoebaluazio galderak erantzuteko sakatu hemen. ERANTZUNAK

      4. Gaia. Lankidetzan oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak. Autoebaluazio galderak erantzuteko sakatu hemen. ERANTZUNAK

      5. Gaia. Mediazioan oinarritutako esku-hartze metodologikorako proposamenak. Autoebaluazio galderak erantzuteko sakatu hemen. ERANTZUNAK

      6. Gaia. Esklusio eta arrisku egoeretan inklusio ibilbideen sorkuntzarako proposamen metodologikoak. Autoebaluazio galderak erantzuteko sakatu hemen. ERANTZUNAK

  • IRAKASLEAK
    • Equipo docente de asignatura

      Esku-hartzeko proposamen metodologiko orokorrak bazterketa egoeretan ikasgaiaren irakasle-taldea. Ezkerretik eskubira:

    • Begoña Martínez Domínguez. Unibertsitateko Irakasle titularra. Filosofia eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea. Tolosa Etorbidea, 70, 20018, Donostia. begona.martinez@ehu.es

    • Itziar Rekalde Rodríguez. Irakasle Atxikitua. Filosofia eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea. Tolosa Etorbidea, 70, 20018, Donostia. itziar.rekalde@ehu.es

    • Josebe Alonso Olea. Unibertsitateko Irakasle Titularra. Bilboko Irakasle Unibertsitate-Eskola, Sarriena Auzoa, 48940, Leioa. josebe.alonso@ehu.es

    • Israel Alonso Saez. Laboral Interino Irakaslea. Bilboko Irakasleen Unibertsitate-Eskola,  Sarriena Auzoa, 48940, Leioa. israel.alonso@ehu.es

  • BIBLIOGRAFIA
    • Ander-Egg, Ezequiel. Metodologías de acción Social. Jaen: Jaen-eko Unibertsitatea. 2006. 156 orrialde. ISBN, 978-98700086-06

      Echeberrua, Amparo. Acción social liberadora. Implicaciones socioeducativas.  Astigarraga: Mutua acción-reflexión. 2006. 215 orrialde. ISBN. 84-609-7897-4.

      Lirio Castro, Juan (koord). Metodología en educación social. Recorridos por diferentes ámbitos profesionales.  Madril: Dykinson. 2005. 436 orrialde. ISBN84-9772-657-X

      Martín Cuadrado, Ana Mª, Gallego Gil, Domingo, Alonso García, Catalina. El educador social en acción: de la teoría a la praxis. Madrid: Editorial Universitaria Ramón Areces eta UNED. 2010. 332 orrialde- ISBN, 978-84-8004-983-2

      Merino, Rafael eta De la Fuente, Gloria. Sociología para la intervención social y educativa. Bartzelona: UCM. 2007, 422 orrialde. ISBN. 978-84-7491-846-5.

      Rozenblum De Horowitz. Sara.  (2007). Mediación. Convivencia y resolución de conflictos en la comunidad, Bartzelona: GRAO.

      Sarrate, Maria Luisa. Intervención en pedagogía social. Espacios y metodologías. Madril: UNED. 2009. 124 orrialde. ISBN 978-84-277-1623-0.

      Úcar, Xavier. (koord.) (2009).  Enfoques y experiencias internacionales de acción comunitaria. Bartzelona: GRAO.

      Vallés, Joseph. Manual del educador social. Intervención en servicios sociales. Psicologia, Madril: Piramide. 2009. 293 orrialde. ISBN. 978-84-368-2270-0