Cambiar a contenido.

UPV/EHU

Secciones
Herramientas Personales

Ikasteko materialak

Atal honetan ikasteko materialak proposatzen dira.

 

Ondoren ikasteko materialak proposatzen zaizkizu. Irakasgaiare ikasgaien arabera antolatuta daude. Ikasgai bakoitzean aurkezpenak eta testuak dituzu. Gaiak banan-bana irakurri behar dituzu. Gai bakoitza ikasi ondoren praktikak eta ariketak egiten has zaitezke. Ikasteko materialen artean praktika eta ariketa batzuek tartekatuta daude. Begira ezazu praktika eta ariketa bakoitza gatzeko zein ikasgai ikasi behar duzun.

0 Gaia. Sarrera. Zer dakigu Natur Zientzien irakaskuntza eta ikaskuntzari buruz?

Lehen ikasgaian Natur Zientzien Didaktika zer den eta transposizio didaktikoa zer den aurkezten zaizu.

1.- Natur Zientzien Didaktika eta Natur Zientzien Irakaskuntza eta Ikaskuntza.
Transposizio Didaktikoa.

Praktikak eta ariketak egin behar direla gogora ezazu.

2. ikasgaian zientziari buruzko haurnarketa filosofikoak eta epistemologikoak egin behar dituzu.

2.- Natur Zientziak. Kontzeptua eta Bilakaera. Zientziaren Izakera.
- Zientzia kontzeptuaren ezaugarriak eta definizioa.
- Zientziaren Historia eta Metodologia Zientifikoa.
- Natur Zientziak, Teknika, Gizartea eta beste arloen arteko erlazioak. Ondorio
didaktikoak.
-Ondorio didaktikoak

Praktikak eta ariketak egin behar direla gogora ezazu.



Hemendik aurrera Natur Zientzien irakaskuntza/ikaskuntza landuko dugu.

3. ikasgaian Natur Zientzien Irakaskuntzaren xedeak proposatzen dira.

3.- Natur Zientzien Irakaskuntzaren Helburuak

Edukiak landuko dituzu 4. ikasgaian. Zer irakatsi izango da funtsezko galdera?

4.- Natur Zientzietako edukien sekuentziazioa Bigarren Hezkuntzan.
- Edukien sekuentziazioa zikloz-ziklo.
- Sekuentziazio erizpideak.
- Natur Zientzien irakaskuntza/ikaskuntza prozesuaren helburuak.
- Proposamen Curricularren azterketa.

Gai honetan DBH eta batxilergorako edukiak mapa kontzeptuak moduan aurkezten zaizkizu.

Bigarren Hezkuntzako edukien mapa kontzeptualak

Ondoren Natur Zientzien ikaskuntza landuko dugu 5. ikasgaian. Nola ikasten ditugu Natur Zientziak? galdera planteatuko dugu.

5.- Natur Zientzien Ikaskuntza. Natur Zientzien ikaskuntzarako oinarri
psikologikoak. Ikasleen aurre ideiak eta Zientzien ikaskuntza. Ikasleen arrazonamendu
erak. Ondorio didaktikoak.
- Ikasleek ikasten dutenari buruz dakiguna.
- Kontzeptzio alternatibo kontzeptuaren izakera eta ezaugarriak.

Ondoren 6. ikasgaian Nola irakatsi? galdera planteatuko dugu.


6.- Natur Zientzien irakaskuntza/ikaskuntzarako estrategia metodologikoak.
Irakaskuntza/ikaskuntza eredu ezberdinak. Aldaketa Kontzeptuala.
- Esposizio Metodoa (metodo transmisiboa).
- Galderen Metodoa.
- Lan Praktikoak. Errezetak eta ikerketak.
- Beste Estrategiak.
- Natur Zientzien irakaskuntzarako baliabide didaktikoak.

Baliabide Didaktikoei buruzko hausnarketa 6. ikasgaian kokatuko dugu.

Baliabide Didaktikoak

Instituzionalki dugun dokumentua 7. ikasgaian eztabaidatzen da, HSAOL legetik datorrena eta baita indarrean dagoen legetik datorrena.


7.- Natur Zientzien O.C.D.-a eta Euskal curriculum berria.
- Helburu orokorrak.
- Natur Zientzien eduki multzoen azterketa.

Curriculum Diseinuak hauek dira:

Egungo DBHko Euskal Curriculuma

Egungo Batxilergoko Euskal Curriculuma

Praktikak eta ariketak egin behar direla gogora ezazu.

Hurrengo pausoa jarduerak diseinatzea da. Lehen pausoa jardueren hausnarketa egitea da.

8.- Natur Zientzietako jardueren antolakuntza eta sekuentziazioa.
Irakaskuntz/ikaskuntz prozesurako eredu baten beharra. Inguru formazioaren eragina.
- Zer dira jarduerak?
- Jardueren ezaugarriak
.

 Eredu eraikitzailea hartuko dugu (3.7  puntuan dago azalduta) eta eredua zehaztuko dugu.

- Irakaskuntza/ikaskuntza prozesuaren diseinua.
- Jardueren antolakuntza eta sekuentziaziorako irizpideak.
- Sarbide/Esplorazio jarduerak.
- Modelizaziorako ikuspuntu berrien sorrera jarduerak.
- Sintesi, formalizazio edo berregituraketa jaduerak.
- Aplikazio, ebaluazio, transferentzia edo orokortze jarduerak.
- Jarduerak eta irakaslearen gelako lana.

 

Natur Zientzien ebaluazioa irakaskuntza/ikaskuntza prozesu osoan zehar ondorendo atalean proposatzen da. Aurreko eredua aplikatzen da.

Natur Zientzien ebaluazioa.

Praktikak eta ariketak egin behar direla gogora ezazu.

 

Hurrengo pausua lan zuzenduaren elaborazioa da. Sekuentzia didaktikoa nola elaboratu adierazten da 9. ikasgai honetan. Praktikak eta ariketak atalean azken lanari buruzko xehetasunak dituzu. Irakurri eta hasi egiten.
9.- Lan Zuzenduaren elaborazioa. Bigarren Hezkuntzako gai bati buruzko
sekuentzia didaktiko baten elaborazioa 7. ikasgaian proposatzen den eredua jarraituz.

Orain praktikak eta ariketak egiteko prest zaude. Aurretik eginak badituz zorionak eta ariketaren bat egitea falta bazaizu egin behar duzu.

Amaieran azterketak egin behar dituzu.