Bestelako baliabideak
Beste baliabideak
Bestelako baliabideak web orriak, liburuak eta aldizkariak dira. Klasean ikasleekin erabiltzen ditugu. Abantailak hiru dira: Mota ezberdinetako baliabideak konbinatzen dira testu idatziekin, simulazioak lantzeko animazioak aurki daitezke eta baita ere bideoak aurki daitezke.
Hauetxek proposatzen dizkizugu:
1. Web orriak
Natur Zientzien irakaskuntza/ikaskuntzarako entziklopedia
Natur Zientzien irakaskuntza lantzeko unitate didaktikoak
Fisika eta kimikako lhainbat gaien garapena.
Fisika eta kimikako animazioak
Emakume zientzialariak. Matematikariak
Emakume zientzialariak. Adibideak.
Emakume zientzialariak. Adibideak 2
Natur Zientzietako simulazioak
Zientzien irakaskuntza eta dibulgazioa. Kimika.
Espaikniako Hezkuntza ministerioa CNICE. Irakasleen txokoa.
Kimikako praktikak bideoen bitartez.
Kataluniako irakasleen aldizkaria
Ministerioko baliabideak ISFTIC
Diverciencia izeneko web orria.
El circo de la ciencia (Zientziaren zirkua)
Ikastorratza. Natur Zientzien irakaskuntza
Zientziaren Historia eta irakaskuntza.
CSIC eta zientzien irakaskuntza
Zientzien museoa. Kataluniako museo bat.
Zientzietako museoen web orriak osagarriak dira. Adibidez Donostiako museo bat.
Geologia lantzeko material multimedia
Ciencias para el mundo contemporaneo
Talleres de ciencias (Zientzietako lantegiak)
Natur Zientzia eta teknologiaren irakaskuntza
Elektrizitatea lantzeko material didaktikoak
Science in school (Zientzia eskolan)
Elhuyar, zientzia eta teknika aldizkariaren ataria
2. Oinarrizko bibliografia: Liburuak, sakontzeko bibliografia eta interneteko dokumentuak
ARCA, M.; GUIDONI, P. eta MAZOLI, P. (1990) Enseñar Ciencia. Como
empezar: reflexiones para una educación científica de base. Paidós.
Barcelona.
BARTOLOMÉ, A. R. (1999). Nuevas tecnologías en el aula. Guía de
supervivencia. Barcelona. Graó. (Materiales para la innovación
educativa).
BLANCO, A. (2000). Implicaciones didácticas de los estudios sobre las
concepciones de los alumnos: las disoluciones. En Limón, M.; Lires, M.;
Rojero, F.; Blanco, A, eta beste autoreak, A. Aspectos didácticos de
Física y Química (Química).9. ICE de la Universidad de Zaragoza,
Zaragoza.
BOIX M. eta beste autoreak. (1996). Ciencies Experimentals: proposta de
modulació (etapa 12-16). Girona. Servei de Publicacions Universitat de
Girona.
CAAMAÑO A., ALBADADELEJO C., JIMENEZ M.P. (1992) Didáctica de las
Ciencias de la Naturaleza. Madrid. MEC. Dirección General de Renovación
Pedagógica.
CHALMERS, A.F. (1982) ¿Qué es esa cosa llamada ciencia? Ed. Siglo XXI.
Madrid.
CHINERY, M. (1977). Los Amantes de la Naturaleza. Ed. Blume.
Barcelona.
CLAXTON, G. (1994). Educar mentes curiosas. El resto de la ciencia en
la escuela. Aprendizaje Visor. Madrid.
DEL CARMEN, L. (Koord.) (1997). La enseñanza y el aprendizaje de las
Ciencias de la Naturaleza en la Educación Secundaria. Cuadernos de
Formación del Profesorado, nº 9, ICE-Horsori, Universitat de Barcelona.
Barcelona.
DCB. Educación Primaria. Conocimiento del Medio. (1992). Gobierno
Vasco.
DCB. Educación Primaria del Ministerio de Educación y Ciencia. (1989).
MEC. Madrid.
DCB Educación Primaria de la Generalitat de Catalunya. (1992).
Generalitat de Catalunya. Barcelona.
DRIVER, R.; GUESNE, E. eta TIBERGHIEN, A. (1989). Ideas científicas en
la infancia y la adolescencia, MEC-Morata. Madrid.
DUSCHL R.A. (1997) Renovar la Enseñanza de las Ciencias Importancia de
las Teorías y su desarrollo. Madrid. Narcea.
FRIEDL, A.E. (2000). Enseñar ciencias a los niños. Gedisa.
Barcelona.
GIL, D. eta beste autoreak. (1991). La enseñanza de las ciencias en la
educación secundaria. ICE-Horsori. Universitat de Barcelona.
Barcelona.
GIL D., GAVIDIA V., SANMARTI N., CAAMAÑO A., ALBADADELEJO C., JIMENEZ
M.P., LORENZO F.M., eta OTERO L. (1993) Propuesta de Secuencia.
Ciencias de la Naturaleza. Madrid. MEC-Editorial Escuela
Española.
GONDAT L. eta ETXABE J. M. (2006). Disoluzioak. Lehen heziketako irakas
/ ikas argitaratu gabeko liburua. Matematika eta Zientzia
Esperimentalen Didaktika Saila. Euskal Herriko Unibertsitatea.
GOÑI J. M, GOÑI A., NUÑO T., MADARIAGA J. M., GISASOLA J. (2005) ECTS
kredituei buruzko argibide programa 2004-05 ikasturtea. Euskal Herriko
Argitalpen Zerbitzua. Euskal Herriko Unibertsitatea. Leioa.
VÁZQUEZ DÍAZ J. R. (1995). Psicología y aprendizaje de las Ciencias. En
GOÑI A. (coord) (2005) Psicodidáctica y aprendizajes escolares. Euskal
Herriko Argitalpen Zerbitzua. Euskal Herriko Unibertsitatea.
Leioa
GUTIÉRREZ, R. eta koaboratzaileak., (1990). Enseñanza de las Ciencias
en la Educación Intermedia. Tratado de Educación personalizada,
Ediciones Rialp. Madrid.
HAINBAT AUTORE. (1992). Cajas Rojas. Educación Primaria. Conocimiento
del Medio. MEC. Madrid.
HAINBAT AUTORE (1995) Materiales Didácticos. Ciencias de la Naturaleza.
1er Ciclo. Madrid. MEC
HAINBAT AUTORE (1995) Materiales Didácticos. Ciencias de la
Naturaleza.3° Madrid. MEC
HAINBAT AUTORE (1995) Materiales Didácticos. Ciencias de la
Naturaleza.4° Madrid. MEC
HANN, J. (1991). Ciencia en tus manos. Ed. Plaza & Janes. Tusquets.
La Caixa. Barcelona.
HARLEN, W. (1999). Enseñanza aprendizaje de la Ciencia. Morata-MEC. 2ª
edición. Madrid.
HIERREZUELO, eta. y MONTERO, A. (1991). La ciencia de los alumnos, Ed.
Elzevir, Vélez- Málaga.
JIMÉNEZ ALEIXANDRE M. P. (koord.). (2003). Enseñar Ciencias. Graó.
Barcelona.
JONES A. (1983). Science for handicapped childrens. Pergamon
Press.
LALIENA ANDREU L. eta hainbat autore. (1992). Propuesta de Secuencia:
Conocimiento del medio. Editorial Escuela Española.
LEMKE J. L. (1997) Aprender a hablar Ciencia. Barcelona. Paidós.
LILLO, J., REDONET, L.F. (1985). Didáctica de las Ciencias Naturales.
Ecir Ed. Valencia.
JORBA, J. y SANMARTÍ, N. (1994). Enseñar, aprender y evaluar: un
proceso de regulación continua. MEC. Madrid.
LLORENS MOLINA, J.A. (1991). Comenzando a aprender química. Ideas para
el diseño curricular. Aprendizaje Visor. Madrid.
MARÍN N. (1997). Fundamentos de Didáctica de las Ciencias
Experimentales. Almeria. Servicio de Publicaciones de la Universidad de
Almeria.
MARCO, B. eta beste hainbat autore. (1987). La enseñanza de las
Ciencias Experimentales. Narcea. Madrid.
HAINBAT AUTORE. 1989. Ejemplificaciones del D.C.B. - Infantil y
Primaria. Ed. MEC. Madrid.
NOVAK, J.D. eta GOWIN, D. (1988). Aprendiendo a aprender. Ed. Martinez
Roca. Barcelona.
OGBORN J., KRESS G., MARTINS L., MCGILLICUDY K. (1998) Formas de
Explicar. La enseñanza de las Ciencias en Secundaria. Madrid.
Santillana.
OLIVARES E. (1998) ¿ Cómo se hace? Los contenidos procedimentales en
Ciencias Experimentales en Secundaria. Madrid. Narcea-MEC
ONTORIA, A., GÓMEZ, J.P.R. eta MOLINA, A. (1999). Potenciar la
capacidad de aprender y pensar. Narcea. Madrid.
OSBORNE, R. eta FREYBERG, P. (1991). El aprendizaje de las ciencias.
Implicaciones de las ciencias de los alumnos. Narcea. Madrid.
PASCUAL eta GINES. (1997) Las Unidades Didácticas en la Educación
Primaria.Bruño. Madrid.
PERALES, F. eta CAÑAL, P. (Koord) (2000). Didáctica de las Ciencias
Experimentales: teoría y práctica de la enseñanza de las ciencias.
Marfil. Alcoy.
PERALES F.J. (2000) Resolución de Problemas. Madrid. Editorial
Síntesis.
PIUSSI A.M. eta hainbat autore (1997) Enseñar Ciencia. Barcelona.
lcaria
PORLÁN R., GARCIA J.E., CAÑAL P. (1995) Constructivismo y enseñanza de
las Ciencias. Editorial Diada. Sevilla.
POZO J. I. eta hainbat autore. (1994) La solución de problemas.
Santillana. Madrid.
POZO J. I. eta hainbat autore. (1991). Procesos cognitivos en la
comprensión de las ciencias: las ideas de los adolescentes sobre la
química. CIDE./MEC.
POZO, J. y GÓMEZ, M. (1.998). Aprender y enseñar ciencias: del
conocimiento cotidiano al conocimiento científico. Ed. Morata.
Madrid.
POZO ,J.I. (1998). Aprender y enseñar Ciencia. Morata. Madrid.
PRIETO, T.; BLANCO, A. y GÓNZÁLEZ, F. (2000). La materia y los
materiales. Síntesis. Madrid.
PUJOL, R. Mª. (2003). Didáctica de las Ciencia en la Educación
Primaria. Síntesis. Madrid.
RAMÍREZ, J.L.; GIL, D. y MARTÍNEZ, J. (1994). La resolución de
problemas de física y de química como investigación. CIDE.
Madrid.
REID, D. y HODSON, D. (1993). Ciencia para todos en secundaria. Narcea.
Madrid.
SANMARTÍ, N. (2002). Didáctica de las ciencias en la educación
secundaria. Síntesis. Madrid.
SERRANO, T.; BLANCO, A. (1988). Las ideas de los alumnos en el
aprendizaje de las ciencias, Apuntes IEPS. nº 47, Narcea S.A.
Madrid.
SHAYER, M. eta ADEY, P. (1986). La ciencia de enseñar ciencias.
Desarrollo cognoscitivo y exigencias del currículo, Narcea.
Madrid.
VALCÁRCEL, M.V. eta hainbat autore (1990) Problemática didáctica del
aprendizaje de las ciencias experimentales. Universidad de Murcia.
Murcia.
VARELA, P.; MANRIQUE, M.J., PÉREZ, M.C. y FAVIERES, A. (1995). Un
desarrollo curricular de la física centrado en le energía. UAM.
Madrid.
VÁZQUEZ J. R., RUIPÉREZ CALLEJA T., NUÑO ANGÓS M. T. (1998) La reforma
en los libros de texto de ciencias de la naturaleza de la ESO. Revista
de psicodidáctica. 5, 115-124
Hainbat material curricular eta dokumentu interesgarri
BULLEJOS, J.; CARMONA, A.; HIERREZUELO, J.; MOLINA, E.; MONTERO, A.;
MOZAS, T.; RUIZ, G.; SAMPEDRO, C. y VALLE, V. (1992). Ciencias de la
Naturaleza, Educación Secundaria, ESO. (12-16). Ed. Elzevir.
Vélez-Málaga.
CALATAYUD, M. y OTROS. (1988). La construcción de las Ciencias
Físico-Químicas, Programas-guía de trabajo y comentarios para el
profesor. Nau-llibres. Valencia.
CENTRO DE PUBLICACIONES DEL MEC. (1993). Propuestas de secuencia.
Ciencias de la Naturaleza. MEC/Escuela Española. Madrid.
HAINBAT AUTORE (1992). Educación Secundaria Obligatoria. Ciencias de la
Naturaleza. (Colección de materiales de apoyo al profesorado). MEC .
Madrid.
HAINBAT AUTORE (1993). Curso de actualización científico-didáctica en
Ciencias de la Naturaleza. MEC . Madrid.
HAINBAT AUTORE (1996). Colección de materiales curriculares para la
ESO. Ciencias de la Naturaleza (Volumen 21). Junta de Andalucía.
Sevilla.
HIERREZUELO, J. (Koord.) (1995). Ciencias de la Naturaleza. 1º, 2º, 3º
y 4º de Educación Secundaria Obligatoria (4 Volúmenes). Edelvives/MEC.
Madrid.
MARTÍNEZ, J. eta hainbat autore (1991). La búsqueda de la unidad de la
materia. ESO. (12-14). Libro del alumno y material del profesor.
Generalitat Velenciana, Consejería de Cultura.
3. Aldizkariak:
Alambique
Praxis Gidak (guías praxis)
Elhuyar, Zientzia eta Teknika aldizkarian zientziari buruzko artikuluak dituzu.
4. Telebista programak
Wow. Entdecker Zone SuperRTL kateak ematen ditu.