Ikasitakoaren balorazioa
Ikastaro honetan ikasitako edukien ulermena maila ezagutzeko ondorengo galdetegia baliagarria duzu. Item bakoitza egia edo gezurra den ebatzi behar duzu eta kontrastatu galdetegiaren ondoren datozen emaitzekin.
- PLE (Personal Learning Environments) izenez ezagutzen diren ikaskuntza-ingurune pertsonalak beti egon dira
- Ikuspegi teknologikotik, PLE batek erreferentzia egiten dio erabiltzaileak laneko errutinetan eta ikaskuntza pertsonalean dituen beharrak asetzeko erabiltzen dituen tresnen bilduma bati.
- Pentsa daiteke hezkuntza-prestakuntza birtualak egiten dituzten PLE eta hezkuntza-plataformak gauza bera direla.
- Bere ikaskuntza-ingurune pertsonalaren bidez ikasten duten ikasleak, bere prestakuntzaren gaineko kontrola eta erantzukizuna hartzen duten arren, ez dira beren ikaskuntza-prozesuan eragile aktibo bihurtzen.
- Ikaskuntzako Ingurune Birtualak ezin dira ikaskuntzako ingurune pertsonalen parte izan.
- PLEren erabilerek leku teorikoa dute ikaskuntzaren pedagogia bakarrean.
- Ikaskuntza-ingurune pertsonalak eta ikaskuntza-sare pertsonalak gauza bera dira.
- Castañedar eta Adellentzat (2013) PLEa sostengatzen duten teoriek, berez ez dira hezkuntza teoriak, baizik eta adin digitalerako ikaskuntza-teoriak.
- Adell eta Castañedarentzat (2013:38) LaaN teoria ikaskuntzari eta irakaskuntzari buruzko oinarri teoriko bat lantzeko saiakera bat da, PLEa bera eraikitzeko eta aberasteko.
- Downesek (2006) ezagutza konektibo bat aipatzen du, ezin dena lokalizatu, transferitu edo kudeatu, eta sareko esperientziaren eta interakzioaren emaitza den gizarte-konexioen sare batean oinarritzen dena.
- Sarearen garaiko ikaskuntzaren hiru ezaugarri gehiago dituen arren, honako hauek dira: nonahikotasuna, elkarrekintza eta pertsonalizazioa.
- Irakasleen rol berria honela laburbiltzen da: informazioa bideratzaile eta transmititzaile izateari uzten dio, eta ikasleen gidari edo laguntzaile bihurtzen da. Gainera, bere helburu nagusia ikasle bakoitzari bere PLEa eraikitzen laguntzea izango da.
- Ikasleak bakarrik trebatu behar ditugu PLErekin ikas dezaten.
- Ikasleen rol berriaren hiru ezaugarriak hauek dira: beren ikaskuntza arautzeko gai izatea, gaitasun teknologiko nahikoa izatea eta beren identitate digitala eraikitzen jakitea.
- PLE bat eraikitzeak nire ikaskuntzaz jabetzea eskatzen du, eta horretarako hiru ekintza egiten ditut: informazioa bilatzea, kudeatzea eta partekatzea.
- Hausnartzeko tresnak, mekanismoak eta jarduerak informazio-iturri dokumentalei buruzkoak dira, hau da, ezagutzaren iturburuei buruzkoak, pertsonek informazioa hainbat formatutan jaso ohi duten guneei eta mekanismoei buruzkoak.
- PLE ikasleen ikaskuntza autonomoarekin lotutako prestakuntza birtualaren eredu sortu zen (Adell, 2013).
- Ikuspegi pedagogiko/hezitzaile batetik, PLEak irakasleei eta ikasleei beren ikaskuntza-helburuak eta horretara iristeko mekanismoak ezartzen laguntzen dieten sistematzat hartzen dira.
- PLE bat diseinatzerakoan, kontuan hartu behar dira erabiltzen ditugun komunikazio-gailuak, gure interesetara egokitzen diren aplikazioak eta behar ditugun zerbitzuak.
- Ematen zaion erabileraren edo web 2.0ko tresnak erabiltzen diren unearen arabera, tresna horiek ikaskuntza-estrategia baten edo bestearen parte izango dira.
- COP kontzeptuak eta PLE kontzeptuak gauza bera adierazten dute.
- PLE batean sarean ikasten da, Internetera konektatzea eta beste erabiltzaile batzuekin lankidetzan aritzea eskatzen duten jardueren bidez.
- Ez da erraztu behar Lehen Hezkuntzako ikasleek PLE bat sortzea.
- PLEen erabilera Goi-Mailako Hezkuntzarekin lotuago zegoen, baina gaur egun hezkuntza-esperientziez hitz egin dezakegu beste hezkuntza-maila batzuetan PLEak erabiliz.
- PLEek hezkuntzaren alorrean itxaropen handiak dituen teknologiaren aurrean jartzen gaituzte, hau da, benetako ikaskuntzaren hemisferioan egongo den teknologiaren aurrean.
Edozein kasutan, autoebaluazio errubrika baliabide honen bidez, ikastaro honi zenbateko etekina atera diozun baloratzea ahalbidetzen du.