Requisitos de finalización
                                                
                                         CHAR
  
 
| DEFINIZIOA  CHAR datu-motako aldagairi karaktere esaten diogu, eta hitzak zein esaldiak osatzeko behar diren elementuak dira, adibidez honako hauek ditugu: 
  | 
  
| 
        ASCII taula 
      ASCII taularen lehen erdiari ASCII taula estandarra esaten zaio, taula estandarrak 128 karaktere biltzen ditu 0 kodean hasita eta 127 kodean bukatuta. ASCII taula estandarrak letra eta sinbolo arruntenak biltzen ditu. ASCII taularen bigarren erdiari ASCII taula luzatua (edo hedatua) esaten zaio, taula hedatuak ere 128 karaktere biltzen ditu 128 kodean hasita eta 256 kodean bukatuta. ASCII taula hedatuak karaktere berezia eta karaktere grafikoak biltzen ditu. Hona hemen ASCII estandar taulari dagokion irudi bat: Ikusi zenbakien (0, 1, 2, ..., 9) kokapena zein den. Berdin alfabetoa letra larrietan emanik eta alfabetoa minuskuletan emanik. Hauxe da ASCII hedatua taulari dagokion irudi bat: Ikusi ñ eta Ñ karaktereak non dauden. Berdin zenbait karaktere grafiko edo alfabeto grekoaren zenbait karaktere. Ikusi ere sinbolo bereziak ere biltzen direla. Karaktere bereziak erabiltzen duen programa hau bukaerako adibideetan erakusten da:  | 
  
| 
        CHAR DATU-MOTA ERABILTZEN: OINARRIZKO ERAGIKETAK   VAR 
      cLetra1, cLetra2, cLetra3 : Char ;  VAR  
      ReadLn (cLetra1) ; { karaktere bat teklatuz irakurri }  | 
  
| CHAR DATU-MOTA: KONPARAKETAK  Bi karakteen arteko alderaketa egitean ASCII taularen posizioak alderatzen dira, horrela daukagu:  '0' < '9' < 'A' < 'Z' < 'a' < 'z' < 'ñ' < 'Ñ' < 'α'  Hori dela eta, honako hau egin daiteke: Edo honako hau: 
  | 
  
FUNTZIO ETA PROZEDURA ESTANDARRAK 
 cLetra := UpCase ('a') ; { cLetra aldagaian 'A' gorde } cLetra := Chr (65) ; { cLetra aldagaian 'A' gorde } cLetra := Pred ('B') ; { cLetra aldagaian 'A' gorde } cLetra := 'B' ; { cLetra aldagaian 'B' gorde }  | 
  
| PARAMETRO IZATEAN JOKAMOLDEA  Karakterea datu-mota sinplea izanik azpiprograma batean honela agertuko da jokamoldearen arabera: 
  | 
  
| ADIBIDEAK  Hona hemen karaktereen zenbait programa: 
  | 
  
Última modificación: jueves, 29 de agosto de 2013, 09:50
        

