Irakaskuntza gida
Helburuak:
1-Arte modernoaren lehendabiziko mugimenduen ezaugarriak eta eduki
orokorrak analizatzea eta ulertzea.
2-Lehendabiziko abangoardien mintzaira plastiko, bisuala eta
erabilitako teknika desberdinak, batipat modu esperimentalagoak,
ulertzea eta hauen eragina artelanetan aztertzea.
3-Dagokion mugimenduarekin artelan modernoa identifikatzea eta
ezagutzea.
4-Kutsu klasizistarekiko muga estetikoak kanpo geratuz, artelan
modernoaren aurrean jarrera kritikoa eta analitikoa eta beharrezko
sensibilitatea lortzea.
5-Ikasitako artelanak kulturgunetan, museotan eta arte galerietan
erakusten diren lanekin erlazionatzea.
Gaitasunak:
1-Arte modernoaren espazio eta denbora-parametroak kritikoki
aztertzeko gaitasuna, artearen ikuskeran izan diren aldaketak ulertuz,
erlazio kulturalak kontutan hartuz.
2-Terminología aproposa erabiliz, arte modernoaren iturburu
literarioak eta dokumentalak aztertzeko gaitasuna.
3-Arte modernoaren artelanak kritikoki arrazoitzeko gaitasuna,
idatzizko eta ahozko parametroak era egokian erabiliz.
Aurrebaldintzak:
Artearen Historiaren oinarrizko ezagupenak menperatzea
Deskribapena:
Arte modernoa bi alditan banatzen da. Lehendabizikoan abangoardia
historikoak (?ismo? guztiak) aurkitzen ditugun bitartean, bigarren
aldian modernitate berantiarraren mugimendu artistikoak (pop artea,
arte kontzeptuala etab.) ematen dira. Ikastaro honetan, lehendabiziko
aldia analizatzen da, XIX.mendearen amaieratik Bigarren Mundu Gerrara,
inpresionismoaren eta aurre-espresionisten sarreratik Bigarren Mundu
Gerrara, figuraziotik abstrakzioara, eskultura espresionistatik
ready-made-ra. Mugimendu abangoardisten mintzaira, estilo eta joera
experimental guztiak jorratzen dira, garai honetako arkitektura eta
argazkigintza ahaztu barik.
Gaiak:
1-ABANGOARDIA ARTISTIKOEI BURUZKO TEORIA
1.1-Testuinguru historikoa
1.2-Abangoardien bereiztasun orokorrak
1.3-Merkatua eta artea
2-INPRESIONISMOA
2.1-Sarrera
2.2-C. Monet, E. Manet, E. Degas, C. Pisarro, A. Sisley, A.
Renoir, B. Morisot eta M. Cassatt
3-NEOINPRESIONISMOA
3.1-Sarrera
3.2-George Seurat, Paul Signac eta Camille Pisarro
4-POST-INPRESIONISMOA
4.1-Sarrera
4.2-Paul Cezanne, Paul Gauguin, Vicent Van Gogh eta
Toulousse-Lautrec
5-FAUVISMOA
5.1-Sarrera
5.2-Henry Matisse, Andre Derain, Raoul Dufy eta Maurice
Vlaminck
6-ESPRESIONISMOA
6.1-Sarrera
6.2-Aurre-espresionistak: Edward Munch eta James Ensor
6.3-Die Brücke: Ernst Ludwig Kirchner, Erich Heckel, Emil Nolde
eta Max Pechstein
6.4-Der Blau Reiter: Frank Marc eta August Macke
6.5-Eskultura espresionista: Wilhelm Lehmbruck eta Ernst
Barlach
7-KUBISMOA
7.1-Sarrera
7.2-Pablo Picasso, Georges Braque, Juan Gris eta Fernand
Leger
7.3-Eskultura kubista: Henry Laurens, Ossip Zadkine eta Alexander
Archipenko
8-FUTURISMOA
8.1-Sarrera
8.2-Umberto Boccioni, Giacomo Balla, Carlo Carra eta Luigi
Russolo
9-DADAISMOA
9.1-Sarrera
9.2-Marcel Duchamp, Francis Picabia eta Kurt Schwitters
10-SURREALISMOA
10.1-Sarrera
10.2-Rene Magritte, Max Ernst, Salvador Dalí, Oscar Domínguez,
Hans Arp eta Joan Miró
11-PINTURA METAFISIKOA
11.1-Giorgio di Chirico
12-PINTURA ABSTRAKTA
12.1-Wassily Kandinsky
12.2-Orfismoa: Robert eta Sonia Delaunay
12.3-Neoplastizismoa: Piet Mondrian, Theo Van Doesburg, Georges
Vantongerloo eta Gerrit Rietveld
12.4-Suprematismoa: Kazimir Malevitch
12.5-Konstruktibismoa: Vladimir Tatlin, Aleksander Rodchenko, Naum
Gabo eta Antoine Pevsner, Gustav Klutsis, Lyubov Popova, Varvara
Stepanova, El Lissitzky, OBMOKhU (Artista Gazteen Elkartea) eta
abar.
13-ARTISTA INDEPENDIENTEAK
13.1-Constantin Brancusi, Amedeo Clemente Modigliani, Paul Klee
eta Marc Chagall
14-ARTEA ETA INDUSTRIA: BAUHAUS
14.1-Sarrera
14.2-Aurrekin historiko-artistikoak eta Bauhaus-eko aldiak
14.3-Arte plastikoak, arkitektura eta diseinua
15-ABANGOARDIETAKO ALDIKO ARKITEKTURARI SARRERA
15.1-Arts & Crafts, Art Nouveau, arkitektura
fantastikoa,
15.2-Nazioarteko estiloa.
15.3-Abangoardien eta arkitekturaren arteko erlazioak.
16.-ABANGOARDIA ALDIKO ARGAZKIGINTZARI SARRERA
16.1-Argazkigintza-esperimentoak abangoardia historikoetan
Metodologia:
Ikasketa teorikoak eta praktikoak (irudiak, bideoak, dvd-ak,
filmeak).
Ariketak eta artelanen iruzkinak.
Derrigorrezko eta gomendatutako bibliografiaren irakurketak.
Ikerketa-lanaren elaborazioa.
Programako artista bati buruzko
aurkezpena, ahozko azalpena eginez (bakotzari 30 minutu
dagozkio).
Arte-erakusketen analisiak.
Kronograma
ASTEAK
|
GAIAK
|
ZEREGINAK
|
1.goa
|
Abangoardia artistikoei buruzko teoria
|
Zeregin guztiei hurbilketa: laburpen lanak, ikerketa lana, ahozko
aurkezpena eta arte erakusketen kritikak
|
2.a
|
Inpresionismoa
Neoinpresionismoa
|
Irudien iruzkinak
|
3.a
|
Postinpresionismoa: Paul Cezanne eta Paul Gauguin
|
Artisten testuen irakurketa
|
4.a
|
Postinpresionismoa: Vicent van Gogh
Fauvismoa
|
Irudien iruzkinak
Artistaren gutunen irakurketa
|
5.a
|
Espresionismoa
|
Irudien iruzkinak
|
6.a
|
Kubismoa
|
Irudien iruzkinak
|
7.a
|
Futurismoa
Dadaismoa
|
Manifestuen irakurketa
|
8.a
|
Surrealismoa
|
Manifestuen irakurketa
|
9.a
|
Pintura Metafisikoa
Pintura Abstraktua: Wassily Kandinsky
|
Pintura abstraktuen iruzkinak
|
10.a
|
Orfismoa
Neoplastizismoa
|
Eskultura abstraktuen iruzkinak
|
11.a
|
Suprematismoa
Konstruktibismoa
|
Manifestuen irakurketa
Lan abstraktuen iruzkinak
|
12.a
|
Artista Independienteak
|
Irudien iruzkinak
|
13.a
|
Artea eta industria: Bauhaus
|
Testuen irakurketa
|
14.a
|
Abangoardietako aldiko arkitekturari sarrera
|
Edifizioen iruzkinak
|
15.a
|
Abangoardietako aldiko argazkigintzari sarrera
|
Argazki-iruzkinak
Lan guztien entrega
Ahozko aurkezpena
|