Irakaskuntza gida
Helburuak
Ikasgaiak
Gaien deskribapena
Metodologia
HELBURUAK
Irakasgai honetan konputagailuen azpi-sistema hauek aztertuko dira: kontrol-unitatea, unitate aritmetiko/logikoa, memoria nagusiaren egitura, sarrera/irteera azpi-sistema, eta azpi-sistemen arteko konexioa busen bidez. Ikasleak gaiarekin lotutako hainbat gaitasun espezifiko lortuko ditu, hau da, honakoa egiteko gai izango da:
- Konputagailu baten prozesu-unitatea aldatu, agindu berriak exekutatu ahal izateko eta zuzen funtziona dezan dagokion kontrol-algoritmoa idatzi.
- Zirkuitu eta algoritmo aritmetikoak aztertu, errendimenduak konparatzeko (atzerapen denborak).
- Memoria sistemaren eraginkortasuna aztertu, konputagailu baten prestazioetan duen eragina finkatzeko.
- Ingurunea kontrolatzeko sarrera/irteerako aplikazioak programatu (hardware gertaerei zuzendutako programazioa).
- Konputagailu baten periferiko estandarren funtzionamendua kontrolatu.
- Bus protokolo desberdinak aztertu, konputagailu bateko datu-transferentzien eraginkortasunean duten eragina zehazteko.
Gaitasun horiez gain, titulazioaren perfilean aipatzen diren Konputagailuen Arkitekturaren arloko hainbat gaitasun orokor ere lantzen dira, honako hauek hain zuzen ere:
- Barne eta kanpo espezifikazioak ulertu eta ebaluatzeko gaitasuna.
- Merkatu alorrarekin lotutako produktu eta joera teknologikoak ezagutzea.
- Hardwarearen betebeharren ebaluaketa. Hardware teknologia.
- Konputagailuetan oinarritutako sistemen diseinu eta garapenerako metodo eta tresnak ezagutzea.
Azkenik, honako zeharkako gaitasun hauek lantzen dira:
- Analisi eta sintesi gaitasuna.
- Antolakuntza eta planifikazio gaitasuna.
- Problemen ebazpena.
- Talde-lana.
- Arrazonamendu kritikoa.
- Egoera berrietara egokitzeko gaitasuna.
IKASGAIAK
0.- KONTZEPTUEN BERRIKUSPENA. VON-NEUMANN MOTAKO KONPUTAGAILU BATEN EGITURA.
1.- PUZa: KONTROL-UNITATEA.
1.1.- Kontrol-unitate kableatua.
1.2.- Kontrol-unitate mikroprogramatua.
2.- PUZa: UNITATE ARITMETIKO/LOGIKOA. ALGORITMOAK ETA ZIRKUITUAK OINARRIZKO ERAGIKETETARAKO.
2.1.- Adierazpide-sistemak.
2.2.- Batuketa.
2.3.- Biderketa.
2.4.- Zatiketa.
2.5.- Koma higikorra.
3.- MEMORIA.
3.1.- Sarrera: Memoria-motak.
3.2.- Moduluen arteko konexioak: ondoz ondoko moduluak zein modulu tartekatuak.
3.3.- Segmentazioa eta orriztaketa.
3.4.- Helbideen itzulpena: TLB-a. Alegiazko memoria.
4.- SARRERA/IRTEERAKO AZPISISTEMA.
4.1.- S/I-ko interfazearen deskribapena.
4.2.- Komunikazioa eta sinkronizazioa S/I-ko eragiketetan: inkestak eta etenak.
4.3.- 80x86-ko periferikoen kudeaketa.
4.4.- DMA: memoriako atzipen zuzena.
5.- AZPISISTEMEN ARTEKO KONEXIOA: BUSAK.
5.1.- Definizioa eta sailkapena. Busen hierarkia.
5.2.- Transmisio-protokoloak: sinkronoa, asinkronoa, ...
5.3.- Busen arbitrajea.
5.4.- Bus komertzialen adibideak.
6.- KONPUTAGAILU PERTSONAL BATEN OSAGAI ETA PERIFERIKO ESTANDARREN ANALISIA
6.1.- Konputagailu pertsonal baten oinarrizko egitura eta osagaiak.
6.2.- Datu-sarrerako gailuak: teklatua, sagua, ...
6.3.- Pantailak eta bideo-terminalak.
6.4.- Inprimagailuak.
6.5.- Biltegiratze magnetikoa eta optikoa.
6.6.- RAID sistemak.
GAIEN DESKRIBAPENA
METODOLOGIA
Irakasgaia ECTS ereduari jarraituz irakasten da. Dokumentu honetan irakasgaiaren planifikazioa zehaztuta dago ikasturteko 11 astetan zehar, bai eta ikasleak irakasgaiari eskaini behar dion denboraren estimazioa ere.