3. Ikasleen eta irakasleen rolak PLEen ingurune berrietan irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan
Item bakoitza egia edo gezurra den ebatzi behar duzu eta kontrastatu galdetegiaren ondoren datozen emaitzekin.
-
Ikasleak bakarrik trebatu behar ditugu PLErekin ikas dezaten.
-
PLEen kontzeptualizazioa kontutan izanda, irakasleen rol berria honela laburbiltzen da: informazioa bideratzaile eta transmititzaile izateari uzten dio eta ikasleen gidari edo laguntzaile bihurtzen da. Gainera, bere helburu nagusia ikasle bakoitzari bere PLEa eraikitzen laguntzea izango da.
-
Dabbaghek eta Kitsantasek (2012) sei maila zehazten dituzte PLEen garapena errazteko.
-
Dabbagh eta Kitsantasek proposatutako bigarren mailan (2012), ikasleei gizarte-elkarreragina eta lankidetza areagotzea eta sustatzea gomendatzen zaie
-
Gure nortasun digitala eraikitzeko moduaz jabetzeko kontuan hartu beharreko bi galderak hauek dira: zer erakusten dut nitaz? Eta nork eragiten dit?
-
Ikaskuntza sarean hiru ezaugarri ditu: nonahikotasuna, elkarrekintza eta pertsonalizazioa.
-
PLE bat eraikitzeak nire ikaskuntzaz jabetzea eskatzen du, eta horretarako hiru ekintza egiten ditut: informazioa bilatzea, kudeatzea eta partekatzea.
-
Ikasleen rol berriaren hiru ezaugarriak hauek ditu: beren ikaskuntza arautzeko gai izatea, gaitasun teknologiko nahikoa izatea eta beren identitate digitala eraikitzen jakitea.
-
Irakasleek ez dituzte ikasleak animatu behar beren PLE eraikitzera, eta hori ikasleak egin nahi izatearekin lotuta dago soilik.
-
Irakasleek gizarte-baliabideak erabiltzera animatu behar dituzte ikasleak beren PLEa eraikitzeko, eta horrez gain, gizarte-elkarreragina eta ikaskuntzarako lankidetza sustatu behar dituzte.