2. EDUKIAK

0 Sarrera

1 Zientzia esperimentalen irakaskuntza-ikaskuntzaren xedeak Lehen Hezkuntzan. Natura Zientzien irakaskuntzaren
helburuak Lehen Hezkuntzan
1.1 Zertarako irakatsi Natura Zientziak?
1.2 Eredu zientifikoak eta Natura Zientzien ikaskuntza
1.3 Natura Zientzien irakaskuntzaren helburuak
1.4 Natura Zientzien irakaskuntzaren helburuak hainbat planotan
1.5 Zehar-lerroak eta zientzien irakaskuntza
1.6 Natura Zientzien irakaskuntzaren helburuak eta errealitatean gertatzen den ikaskuntza. Aurretiko ideiak eta kontzepzio alternatiboak
1.7 Aurretiko ideien ezaugarri psikologikoak
1.8 Gertakizunei buruz ikasleek lantzen dituzten adierazpen epistemologikoen ezaugarriak
1.9 Natura Zientzien irakaskuntzaren helburuak eta irakaskuntza-eredu didaktikoak

2 Lehen Hezkuntzako OCDren Ingurunearen Ezagueraren arloa. Arloaren funts epistemologikoa eta ezaugarriak, helburu orokorrak, edukiak eta orientabide didaktikoak
2.1 Ingurunea
2.2 Zer da ingurumena?
2.3 Ingurunearen Ezaguera arloaren funtsa
2.4 Ingurunearen Ezagueran ditugun edukiak
2.4.1 Prozedurazko edukiak eta Natura Zientziak
2.4.2 Balio-jarrera-arauzko edukiak eta Natura Zientziak
2.4.3 Kontzeptuzko edukiak eta Natura Zientziak
2.5 Aldez aurretiko ezaguerak eta curriculum-diseinua
2.6 Motibazioa
2.7 Irakaslearen eginkizuna
2.8 Behaketa eta esperimentazioa Inguruaren Ezagueraren arloan
2.9 Edukien sekuentziazioa
2.10 Lehen Hezkuntzako Ingurunearen Ezaguerarako edukien sekuentziazioa
2.10.1 Lehen Hezkuntzako lehen zikloan Natura Zientzien edukien sekuentziazioa (Ingurunearen Ezaguera)
2.10.2 Lehen Hezkuntzako bigarren zikloa (Ingurunearen Ezaguera)
2.10.3 Lehen Hezkuntzako hirugarren zikloa (Ingurunearen Ezaguera)
2.11 Edukien sekuentziazioari buruzko hausnarketa
2.11.1 Sekuentziazio-irizpideak
2.11.2. Edukien sekuentziazioari buruzko hausnarketa

3 Zientziaren izaera eta ondorio didaktikoak
3.1 Natura Zientzien izaera. Ezaugarriak
3.2 Zientziaren Historiari buruz bi hitz
3.3 Zientziaren Historia eta Zientziaren Metodologia
3.4 Zientzia-Teknologia-Gizartea
3.5 Natura Zientzien irakaskuntza-ikaskuntzarako ondorioak

4 Zientzia esperimentalen irakaskuntza-ikaskuntzarako estrategia metodologikoak eta baliabide didaktikoak
4.1 Sarrera. Natura Zientzien irakaskuntzarako estrategia metodologikoak
4.2 Azalpen-metodoa
4.3 Galderen metodoa
4.4 Problemen ebazpenaren metodoa
4.5 Lan praktikoen metodoa
4.5.1 Ikuspuntu berrien sorrera fasean planteatutako lan praktikoak eta behaketa, konparazioa, sailkapena, identifikazioa
eta prozeduren garapenaren arteko erlazioa
4.5.2 Teknologia berriak eta lan praktikoak. Appletak, webquest-ak
4.5.3 Esperimentazioaren funtzioak zientzien irakaskuntzan
4.6 Irteera didaktikoen metodoa
4.7 Zientzietako museoen metodoa
4.8 Metodo historikoa
4.9 Jolas didaktikoen metodoa
4.10 Informazioaren erabileraren metodoa (TB).
4.11 Interpretazioaren metodoa
4.12 Proiektuen metodoa
4.13 Debateen metodoa
4.14 Fikziozko istorioen metodoa
4.15 Teknika instrumentalen metodoa
4.16 Metodoen aniztasunaren erabileraren alderdi onak eta txarrak
4.17 Zer dira baliabide didaktikoak?
4.18 Baliabideen ezaugarriak eta erabilera
4.19 Baliabide didaktikoen erabileraren arrazoiak
4.20 Natura Zientzien irakaskuntzarako baliabide didaktikoen sailkapena

5 Jarduera motak eta sekuentziazioa
5.1 Eredu didaktikoaren beharra
5.2 Zer dira jarduerak?
5.3 Jardueren faktoreak
5.4 Nola diseinatzen da irakaskuntza-prozesua?

6Sekuentzia didaktikoen diseinua eta lanketa
6.1 Eredu eraikitzailea eta sekuentzia didaktikoak. Ikaskuntza egituratzeko lau faseak
6.2 Esplorazio-jarduerak. Esplorazio fasea
6.3 Modelizaziorako ikuspuntu berrien sorrera fasea
6.4 Sintesi, formalizazio eta berregituraketab jarduerak
6.5 Aplikazio, ebaluazio edo transferentzia jarduerak
6.6 Ideiak eta adibideak
6.7 Natur arloari buruz (argia, aparatuak, landareak, materialak, ...) Sekuentzia didaktikoen praktikara eramatea taldeka gelan.


7 Natura Zientzien Ebaluazioa Lehen Hezkuntzan
7.1 Zer dakigu?
7.2 Ebaluazioaren xedeak eta erronkak
7.3 Modu inplizituan edo esplizituan helburuak partekatu behar ditugu eta pertzepzioak autoerregulatu behar ditugu
7.4 Aurrea hartu eta planifikatu
7.5 Nola, zer eta noiz ebaluatu

8 Natura Zientzietako gelaren kudeaketa eta aniztasunarekiko arreta
8.1 Gelako komunikazioa nola hobetu dezakegu?
8.1.1 Talde handia. Ikaskideak
8.1.2. Talde lanak. Talde txikiak.
8.1.3. Talde handian sortzen diren elkarrekintzak
8.2 Ikasleen aniztasuna Natura Zientzien ikASGELAN
8.3 Beste diskriminazioak

Azken aldaketa: asteartea, 2012(e)ko abenduaren 4(e)an, 13:38(e)tan